Friday, May 4, 2012

buat terkejut

Assalamualaikum....
Lame rase nye tak berblog nie,rindu pulak kan..
ape yang terkejut sangat ni
tadi kat office macam biase la kan menghadap customer tersayang..kah3
tapi tapi tapi......................
ade seorang customer ni chinese nak bayar kompaun 
sambil aku kira berape nak bayar berlakunya perbualan ni..kah3
standart le jage kaunter kene le layan customer


chinese:    sudah sarapan?
 aku     :   dah sarapan dah
 chinese:   sudah berapa lama kerja?
 aku     :    nak dekat setahun la
chinese :   before nie keje mane?
aku       :   tak kerja, belajar
chinese  :  ada kacukan ke?
aku       :   kenape?(sebab macam pelik je soalan)
chinese  :  ada macam chinese sikit la..
aku        : xla..hehe

tengah-tengah dia nak bayar kompaun tu,kawan dia datang melayu..dia bagi salam...
terkejut la aku..lor cina muslim ke..punya baik dia bayarkan sekali kawan dia punya..
sebelum dia blah dia cakap nanti jumpe lagi

xlama kemudian...dalam 10 minutes ada punye kring kring kring..aku buat bunyik sendirik
nampak beno nipunye...telefon opis berbunyik
dengan perasaan  malas pun pergi angkat
then terjadinye perbualan lagi

aku        :helo00 ya?
outsider : ini intan yang jaga cashier ke?
aku       : ya saya...
outsider : saya chinese yang bayar kompaun tadi
aku       : ya kenape cik?(dalam hati cuak ,aku buat salah ke terime kompaun tu)
outsider : saya suka dengan persembahan cik intan kat kaunter
aku       :dalam hati berkata persembahan ke bende pulak..kah3..bile mase plak aku buat persembahan)
outsider :cara intan  saya suka
aku       :dalam hati ahhh sudahhh
outsider: saya nak bersembang lama tapi tadi kawan saya datang pula..boleh tak nak berkenalan?
              pertama dah berumahtangge?ade kekasih?
aku       :hmmmmm   hmmm belum /ade kekasih
outsider: saya dah kenal ramai perempuan tapi. cik intan ade ciri-ciri wanita yang saya gemari..ayah kerja
              mane?
aku      :kerja kat majlis daerah jugak..di jabatan penilaian
outsider : siapa name? (dia macam terkejut)mungkin kenal
aku.......:zainal
outsider: saya xnak rampas,kalo jadi kawan pon xpe..
aku.......:umur saya baru 23 tahun..
outsider : saya ni bujang terlajak...mals nak tipu...umur saya dalam 40 tahun

Sebenarnye banyak lagi..aku mengelak kata nak buat kerja..kah3

moral of the story for today:
kebetulan la aku pakai jubah hari ni..dah dikate ade ciri-ciri wanita yang dia suka
"HARI JUMAAT NI HARI YANG MULIA BERBANDING HARI2 LAIN"
 mula2 datang dia cakap ayat nie..(dlm hati pandai pulak cina ni b4 thu dia Islam kan)
harap aku tak meyinggung perasaan  chinese muslim tu
nama dia pon boleh aku xtanye..kah3
yang salute tu gigih kol operator mintak sambung kat aku..
kalo dia tahu aku xla sesempuna yang dia nampak..:)





0 BUDAK COMOT KOMEN:

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers