Thursday, March 24, 2011

BERFIKIR SEJENAK DUA JENAK

Kate orang sesal dulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna..
Banyak sebenarnya mende yang aku xpikir masak-masak dalam hidup aku ni haaa..bukan men masak-masak time kecik tu dok men ngan bunge ketas tu yer tuan-tuan puan-puan.berbalik kepada topik asal..
especially bila mak cakap macam tu aku plak cakap macam ni..senang cite aku nie memang degil aka keras kepala..oh my ...........ade jugak la certain2 thing yang aku ikot kepale hotak aku sowang kan tanpa mengendahkan nasihat orang tua..rakan-rakan dan taulan buang yang keruh ambil yang jernih..asal asek selitkan kata-kata berunsur peribahasa nie..jangan tiru aksi ini..penting sebenarnya ikot cakap mak bapak nie..cehhh ayat berbunyi menyesal nampak... nasi dah jadi bubur ayam mcD..ohh kalo macam tu sedap betoi kan..diulang nasi dah jadi bubur.sebagai contoh mak suh masuk maktab aku nak masuk U jugak..mak cakap nanti susah nak cari kerja.kalo masuk maktab atleast sah2 la kan aku jadi cikgu kan..seriusly skang memang sangat susah cari kerja..nampak xakibat ingkar kata orang tua..sudah terang lagi bersuluh bukan  xperlu pakai fon versi torchlight or what so ever..

Ade lagik xabes lagi..teheee
kenape xblaja kuat-kuat mak salu pesan kat aku ni haaa.. struggle la nak exam..ok mak ok....masuk telinga kanan kuar telinga kiri.kata-kata seorang ibu bagaikan  mencurahkan air kedaun keladi jer...patut la leh xdean list..3 and above jer pon result..mak salu cakap buat relax pon dapat cam tu kalo xbuat rilex mesti lagi ok kan..tapi apakan daya..seriusly im a bit cool person..cool cam ne?positif kah?oohh tidak relax la assignment lambat lagi kot submit lagi pon  buat awal-awal idea xde kot..buat last minute baru la smart idea mencurah-curah..seeeeeeee..nampak...so buat bagai nak rak sampai xtido-tido..kalo yang sehelai dua tu assignmentnye memang la lepak .settle punye la xde hal..kalo macam subjek research tuuuu xke mampos namenye buat last minute..macam ikan buntal makan racun la jadinye kan..pening-pening tahap cip** la kan aku cakap mase nak buat tu..I starting tersedar bile convocation tgok owang dapat silang dean list...giler cool damn cool..kan dah menyesal..asal xnak blaja gila bab* dulu kan..nampak x?

ok next,
story nie pulak  berlaku bile aku obses nak hilangkan pimples kan muke..try produk sane try produk sini..
skang aku dah stop dah habit aku ni..mane xnye sekali tu muke aku terkoyak kat dagu..kulit aku terkoyak macam terbakar taw..mase tu aku try Oxy 10 xsilap aku. dah la kene seminggu nak raya..memang xilang la parut 2 kan..so berhari raya ngan parut di dagu..macam orang kene minyak masak maruku pun ader..buat-buat la macam terkena minyak maruku nak sedapkan hati sendiri walaupun kenyataan nye tidak kan...muahahahaha.....mybe kulit aku nie jenis sensitif..yela aku ingat kan mau la kan , kata pon krim jerawat kan..so len orang len tahap ketahanan kulitnya..jangan nak men taram je..

moral of the story is experiences is the best teacher..manusia ni jarang nak sedar kalo dia xalami mende 2 sendiri..
p/s:pesan kan diri sendiri dah juga rakan-rakan sekalian..




thanks for reading this entry...:)
                                                 

0 BUDAK COMOT KOMEN:

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers