Friday, April 15, 2011

HEY KO KURUS MACAM PAPAN..SENTAP MAK NOK..

orang kurus nie salu disamakan cam papan..aku pon join group papan ni gak ke?ade jugak la orang cakap cam tu..sentap mak nok..:(
xpela asal sihat walafiat xde penyakit sudah.syukur je ape yang ade.

orang kurus metabolisme tinggi ok...!!

ada orang kurus kekal kurus walaupun makan banyak, sebaliknya ramai mengalami masalah pertambahan berat badan meskipun hanya makan sekali sehari.. nampak tak korang?

aku nak bagi tips ckit la..ni pon melalui pembacaan aku..
cane eh nak tingkatkan kadar metabolisme korang yang dah lari ikot jantan indon ke lombok tu...tettttt..lol..:D

First way la kan, makan dalam kuantiti kecil tetapi kerap iaitu setiap 4 hingga 5 jam.macam aku salu kot makan, tapi jangan le sekali makan tu penuh pinggan memang berat le badan...makan agak-agak dah kenyang stop le kan..agak-agak lapa balik korang bedal la balik..tapi jangan le 30 minit sekali bedal balik xjadi jugak...

Second, make sure makan breakfast.Yang ni aku xamal sangat...hehe..kajian menunjukkan orang yang makan breakfast secara tetap dalam mase 2 jam lepas bangun tido diorang ade keupayaan lebih baik untuk mengawal berat badan..so sila rajin-rajinkan diri yer untuk breakfast.

lagi kan korang  ambik protein setiap kali makan. protein nie mampu meningkat kan kadar metabolisme lebih baik kalo nak compare dengan karborhidrat ngan lemak.lagi satu, kalo kite ambek protein pada kadar sederhana boleh mengekalkan dan membina jisim otot..patut la aku berotot..

next, buat senaman aerobik 4 or 5 kali dalam satu minggu..atleast 20 minit.ikot la nak jalan cepat ke, berlari ke, berenang ke, berbasikal ke or berjoget  menari.

tips seterusnya nie aku lemah ckit, aku xbuat pon aku suke minum manis-manis cam biase lar minum 8 gelas sehari..kalo minum air masak xpayah kot pkai detox sebab dengan minum air masak boleh buang toksid..
sebab tu aku kene beli detox jiran sebelah jual

last tips nie aku amalkan selalu gile,  tido yang cukup tu penting.. I LOOOOOIKE sebab buat badan rehat dan mase tu la nak baiki kerosakan tisu kat tubuh kite..

eh eh ade lagi,


Mase nie 1/11/11.lame dah..muke xpuas ati men bowling masuk longkang je..
cetttttt malu je.....lagi satu first time kot aku buh address email kat gambo
entah xthu nape rajin plak nih..
gambo gelap sebab bukan dslr ye..



p/s: info bonus GENETIK : Sesetengah orang memang beruntung dilahirkan dengan kadar metabolisme tinggi.

2 BUDAK COMOT KOMEN:

sayakayrulez said...

at last but not least..gua jmpe lu punya blog..hehe

Bella said...

hahahaha..abes dah gua folo u...ke gua punya blog xde link..?haha

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers